Onesurance BV is in 2022 opgericht. Beide founders hebben daarvoor jarenlang ervaring opgedaan in het succesvol ontwikkelen en implementeren van data science oplossingen bij Building Blocks (onderdeel van CM.com). In 2019 werd daarmee onder meer de NVGA Innovatie Award gewonnen.
Waar Building Blocks ook veel klanten heeft in retail en travel, heeft Onesurance een 100% focus gelegd op de verzekeringsbranche. Enerzijds omdat de inzet van data & AI juist nu voor verzekeringsbedrijven veel kansen biedt om klantbediening te verbeteren, processen te optimaliseren en tegelijkertijd rendement te verbeteren. Anderzijds omdat wij geloven specifieke verzekeringskennis tot op detailniveau gecombineerd met de juiste partnerships noodzakelijk is om data & AI écht succesvol in te zetten.
Inmiddels beschikt Onesurance over een snelgroeiend team van ervaren business innovators waaronder ai-strategen, insurance-experts, machine learning engineers, data scientisten, data engineers, projectmanagers en change managers.
Onesurance BV is sinds september 2022 onderdeel van de Cronos groep. Dit is de grootste ICT dienstverlener van Belgie (9.000 medewerkers, €1 miljard omzet). In Nederland telt Cronos ruim 500 medewerkers. Daardoor kunnen wij snel opschalen en vanuit onze zusterbedrijven binnen de Cronos Groep bovendien direct beschikken over alle benodigde (complementaire) ICT deskundigen.
Dát zijn onze human brains availabe en die combineren wij met de laatste AI en ICT technologie.
In dit artikel leest u meer over de oprichter van de Cronos Groep.
Als verzekeraar, volmacht of intermediair bent u uiteraard gebaat bij een toekomstbestendige bedrijfsvoering, waarbij de juiste klanten, op het juiste moment, de juiste aandacht krijgen.
Onze visie is dat de inzet van data en AI technologie daarbij een belangrijke sleutel van succes is. Want meer adviseurs inzetten is veel te duur en niet schaalbaar.
AI bestaat uit zelflerende algoritmes, waarmee computers zeer complexe taken uit kunnen voeren met grote hoeveelheden data. Bij verzekeringen draait het echter om vertrouwen: het is én blijft in belangrijke mate peoples business.
Onze missie is daarom primair om uw medewerker te ondersteunen, niét om deze te vervangen. Dus automatiseren waar mogelijk en de menselijke touch waar nodig. Dat noemen wij de human in the loop.
Secundair is het onze missie om door middel van de inzet van data & AI een ‘win’ te creeren voor álle stakeholders in de verzekeringsbranche. Dit betekent dat het eindresultaat moet zijn:
Een win voor de verzekeringnemer altijd de juiste dekking tegen een solidair tarief
Een win voor de verzekeraar een op lange termijn rendabele portefeuille
Een win voor de adviseur op het juiste moment menselijke kwaliteiten kunnen inzetten
Een win voor de samenleving duurzame en verantwoorde verzekeringsproducten
Natuurlijk, Onesurance is een zeer innovatief bedrijf. Onze ambitiewaarde is innovatie, er moet een duidelijk waarneembare sprong van vernieuwing is zijn. Wij leggen de lat dus erg hoog. Van een duidelijk waarneembare sprong is ons inziens pas sprake als wij in staat zijn door middel van onze oplossingen bestaande processen met een factor 10 te verbeteren. Dit betekent dat wij uitsluitend willen werken met experts die tot de top in de markt behoren of daar naar toe willen bewegen.
Tegelijkertijd geloven wij dat rust en vertrouwen de basis is voor succes. Vertrouwen betekent dat wij geloven in de goede naam en eerlijkheid van onze mensen. De allerbelangrijkste waarde binnen de cultuur van Onesurance is echter: vrijheid. Dit betekent dat iedereen uit vrije wil de beste beslissing mag nemen, zolang het maar bijdraagt aan onze innovatie ambitie.
In dit artikel kunt u meer lezen over de drijfveren van onze founders.
Wij zijn doorlopend op zoek naar mensen die zich herkennen in de bovengenoemde profielen. Wij heten je graag welkom op ons kantoor in Breda of in Amsterdam voor een vrijblijvende kennismaking!