
08-2023
AI: zorg of zegen voor het Intermediar?
AI; zorg of zegen voor het intermediair? In de innovatiespecial van VVP hét platform voor financieel adviseurs verscheen daarover deze maand een artikel van collega Dennie van den Biggelaar.
AI; zorg of zegen voor het intermediair? In de innovatiespecial van VVP hét platform voor financieel adviseurs verscheen daarover deze maand een artikel van collega Dennie van den Biggelaar.
'Onbemenste toepassingen' blijft een mooi woord voor slimme technologie die in staat is taken te vervangen, niet mensen.
Tijdens het door 600 insurance professionals bezochte VIP congres op 4 juli in het AFAS theater in Leusden verzorgde onze AI-strateeg Dennie van den Biggelaar een keynote over Actief Klantbeheer 2.0 en over AI acceptatie in de praktijk gebracht.
Bij de inzet van Artificial Intelligence speelt data ethiek een grote rol. Daarom werken wij intensief samen met ons zusterbedrijf Brush-AI en ’s Nederlands eerste bedrijf dat zich specifiek bezighoudt met responsible AI.
Verzekeringsbedrijven hebben te weinig adviseurs om al hun honderdduizenden klanten op maat te bedienen. Over hoe ze dat kunnen aanpakken, spreken Jack en Dennie uitgebreid tijdens de Collegereeks Klantgericht innoveren in Verzekeren.
In dit artikel lees je meer over de drijfveren van oprichter Jef de Wit en wordt duidelijk dat het ook in ICT om de mens zou moeten gaan en je ook met een lange termijnvisie zeer succesvol kunt zijn.
Veel kantoren handelen in de waan van de dag voornamelijk nog reactief. Bij actief klantbeheer verwachten we natuurlijk méér dan dat. Hoe ‘actief’ wil je zijn? En hoe pak je dat op een effectieve manier aan zónder meer adviseurs aan te nemen? Welke slimme AI (artificial intelligence) technologie moet je dan inzetten?
Innovatie is een duidelijk waarneembare sprong van vernieuwing. Het bestaande wordt dus opgeschud. Daarvan is in de Nederlandse verzekeringsmarkt nauwelijks sprake.” Aldus Dennie van den Biggelaar en Jack Vos.